Vaikka olenkin vanha rouva,mutta tunnen itseni vielä tytönhupakoksi,jonka sydän käy vasta rippikoulua,kurtistuneesta kuorestani huolimatta.Omistan voimakkaan kirjoitusvietin ja jonkin asteisen idea pankin,tuolla pääni uumenissa.Tunnustaudun jonkinsortin kylähulluksi.

Pistän nokkani asioihin jotka eivät toimintapiiriini edes kuulu,se savolainen piällysmies ,siellä haluaa tulla esiin.

Varsinkin nyt,kun kotini on se kultainen häkki.jonka vanki ole,asiassa on kyllä omaa syytäkin,sen syyn nimi on PELKO,pelkään lääkeistäni johtuvaa huimausta.Varmaan sekin tunne on voitettavissa,kun van uskon ,ettei se oikeesti huimaa,kun mielikuvissani.

Minulla on ollut aikaa mietiskellä moniaki asioita,ystävyyttä,rakkautta,onnellisuutta,uskoani,yleensä elämänkirjoa.

Olen kuunnellut kymmeniä tarinoita kemijärveläisistä,elämänmenosta täällä,joskus entiseen aikaan,nyt olen päättänyt tallentaa ne muistiin,tuleva sukupolvia varten,Tässä minua auttaa hanke nimeltä "kehittyvä Kemijärvi",onneksi on vielä olemassa ihmisiä,jotka muistavat ja osaavat kertoa elämästä,ihmisistä ja taloista.Nyt asialla on jo kiire,tai se kuuluisa yhdestoista hetki .Jokainen kertomus on arvokas,paljon varmaan jää kertomatta,kun ei ole enää keneltä paljon kysellä.

Paljon jäi avoimia kysymyksia oman sukuni asioista,enää kukaan niitä ei ole kertomassa.Nuorena ne eivät kiinostaneet,myöhemmin ei ollut muka aikaa,sitten tuli se yhdestoistahetki,kukaan ei enää muistanut tai sairaus oli viennyt kyvyn kertoa.Olen yrittänyt siirtää omia tietojani ja vanhoja kuvia nuoremille sukulaisilleni,koska kiinnostus menneisyteen tulee ,vääjäämättömästi esille jossain vaiheessa.

Olen kirjoitellut muistiin Sepäntalon ihmisten elämästä,suruista ,iloista ,rakkauksista juhlasta ja arjesta.Unohtamatta kummituksia.Tarina vihkosen nimi on "tARINOITA SEPÄNTALON TANHUVILTA",hieman olen joukkoon joutunut liittämään fiktiotakin.Toivottavasti vihkonen on kesällä käytettävissä,sillä tarinat ovat matkailussa tämän päivän kuuma "renti".HALUAN,HALUAN EHDOTOMASTI,MUSEONMME OLEVAN YKSI A luokassa ei ammattimaisesti hoidettujen museoiden sarjassa.Nyt on yhdestoistahetki toimia...keräämällä muistojen helminauhaa.

     Sieppaa%20museon%20pihapiiri.jpg

                                        MUSEON IDYLLINEN PIHAPIIRI